Όλοι αναζητάμε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και στην ζωή. Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης και του αριθμού των θέσεων που χάνονται καθημερινά, οι περισσότεροι από εμάς νιώθουμε την ανάγκη να εργαστούμε περισσότερο και πιο σκληρά από ποτέ. Όπως η διαχείριση της καριέρας σημαίνει σωστή κατανομή του χρόνου σε διαφορετικές δραστηριότητες ,έτσι και η διαχείριση της προσωπικής ζωής σημαίνει διάθεση χρόνου στην οικογένεια και στον εαυτό.

«Έχω πολύ δουλειά».. Αυτό δεν αποτελεί επαρκή λόγο για την υπερβολική παράταση του εργασιακού ωραρίου. Στην πραγματικότητα, ίσως φαίνεστε και άτομο που δεν είναι ικανό να διαχειριστεί το χρόνο ή είναι ακατάλληλο για την θέση.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε την επιθυμητή ισορροπία.

1. Αναγνωρίστε ότι χρειάζεστε βοήθεια: Θα πρέπει να κατανοήσετε ότι η αποκλειστική ενασχόληση με την εργασία δεν σας οδηγεί κάπου. Για να έχετε μια ολοκληρωμένη ζωή, θα πρέπει να μπορείτε να εργάζεστε σκληρά, όσο και να απολαμβάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας. Ωστόσο θα πρέπει να γίνεται και διάκριση μεταξύ των δύο.

2. Καθορίστε τους στόχους: Εντοπίστε τους προσωπικούς και εργασιακούς στόχους που επιδιώκετε. Να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους και να προσπαθείτε να τους έχετε διαρκώς υπόψη σας.

3. Προγραμματίστε τις υποχρεώσεις σας: Δημιουργήστε μια λίστα με αυτά που πρέπει να διεκπεραιώσετε με βάση τους στόχους σας και καθορίστε την σειρά προτεραιότητας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε και το άγχος της αναβολής. Το να εργαστείτε σε εξαιρετικές περιπτώσεις περισσότερες ώρες για να προλάβετε κάποια προθεσμία είναι φυσιολογικό. Το πρόβλημα προκύπτει όταν αυτό γίνει ο κανόνας.

4. Εξερευνήστε τις επιλογές σας: Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προσεγγίσετε την εργασία σας. Το να ζητήσετε βοήθεια, αν χρειαστεί, δεν είναι σημάδι αποτυχίας. Επίσης αν σας βαραίνουν υπερβολικά οι οικογενειακές σας υποχρεώσεις, αναζητήστε βοήθεια αν έχετε την δυνατότητα. Το να μοιράζεστε το φορτίο μπορεί να είναι το μυστικό για μια ευτυχισμένη ζωή. Το θέμα δεν είναι να κάνουμε διαφορετικά πράγματα, αλλά το να κάνουμε πράγματα με διαφορετικό τρόπο.

5. Αν δεν λειτουργεί τίποτε άλλο, διαπραγματευτείτε με τον εργοδότη σας άλλες επιλογές, όπως ευέλικτο ή μειωμένο ωράριο, διαμοιρασμό της εργασίας κλπ.

Η λέξη κλειδί είναι η ισορροπία. Πρέπει να είστε ικανός να βρείτε την σωστή ισορροπία που λειτουργεί για εσάς. Ένας παραγωγικός υπάλληλος θα βρει χρόνο να αφήσει για λίγο την δουλειά.