Πώς να χρησιμοποιήσετε “έξυπνα” τα social media κατά την αναζήτηση εργασίας

Όσο η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται, τόσο πιο ευρεία γίνεται η λειτουργία τους. Πλέον, οι χρήστες χρησιμοποιούν τα social media όχι μόνο για να μείνουν σε επαφή με φίλους και συνεργάτες αλλά και κατά την αναζήτηση εργασίας. Ωστόσο, δεν αρκεί να γνωρίζει κάποιος ότι πρέπει να τα χειρίζεται αλλά και πώς να τα χειρίζεται σωστά ώστε να μην οδηγηθεί σε λάθη που μπορεί να στοιχίσουν μια θέση εργασίας.

Ανεξάρτητα από τον αριθμό κοινωνικών δικτύων στα οποία είστε εγγεγραμμένος και ανεξαρτήτως του σκοπού για τον οποίο τα χειρίζεστε (διατήρηση κοινωνικών επαφών, χτίσιμο online παρουσίας κλπ), είναι σημαντικό να αξιοποιήσετε το καθένα ανάλογα με την περίσταση και με βάση τον τομέα που ειδικεύεται. Επίσης, θα διαπιστώσετε ότι δεν χρειάζονται όλα την ίδια προσοχή. Ακολουθούν συμβουλές για τα τρία σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα: Twitter, Facebook και LinkedIn.
  • Twitter
Το Twitter είναι το κατεξοχήν εργαλείο με το οποίο μπορείτε να ξεκινήσετε κάποια συζήτηση, να γράψετε το σχόλιο σας για ένα πολιτικό ή κοινωνικό γεγονός αλλά και παρακολουθείτε τις δηλώσεις σημαίνοντων προσώπων. Ωστόσο, κάτι που δε γνωρίζουν πολλοί είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να ξεκινήσετε διάλογο με κάποιον ειδικό του κλάδου σας πολύ πιο εύκολα απ’ ότι με ένα email, για παράδειγμα. Επομένως, φροντίστε να ενημερωθείτε για τις εταιρείες του κλάδου που σας ενδιαφέρει και να “ακολουθήσετε” τους ανθρώπους με τους οποίους επιδιώκετε να δικτυωθείτε. Ακόμα, είναι μια πλατφόρμα που σας επιτρέπει να χτίσετε το προσωπικό σας brand μέσω των αναρτήσεών σας. Αφιερώστε μια ώρα κάθε εβδομάδα για να αναζητήσετε εικόνες, βίντεο ή άρθρα σε θέματα του επαγγελματικού σας ενδιαφέροντος, δηλαδή με περιεχόμενο που θα θέλατε να συνδέσετε το όνομά σας. Όταν έχετε βρει ό,τι τραβήξει την προσοχή σας, μπορείτε να προγραμματίσετε την ημέρα που θα αναρτηθεί κάθε tweet, ώστε να μην χρειάζεται να ασχοληθείτε σε καθημερινή βάση. Φυσικά, θα χρειαστεί να ελέγχετε αν έχετε νέους followers και να δείτε πώς ανταποκρίνεται το δίκτυό σας στις αναρτήσεις σας ώστε να αξιολογείτε κατά πόσο οι κινήσεις σας φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
  • Facebook
Το Facebook είναι το γνωστότερο κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους ενεργούς χρήστες. Αν και η χρήση του είναι περισσότερο προσωπική, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το γεγονός αυτό προς όφελός σας. Η εικόνα που παρουσιάζει η πλειοψηφία των χρηστών δεν είναι ένα επαγγελματικό αλλά ένα προσωπικό προφίλ και αυτό σας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσετε μια άλλη πτυχή του εαυτού σας, δηλαδή να προβάλλετε τα επιτεύγματα και τα ενδιαφέροντά σας, να δείξετε το ενδιαφέρον σας για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιήστε μέσω φωτογραφιών από ένα σεμινάριο που τυχόν παρακολουθήσατε ή να μοιραστείτε την άποψή σας για θέματα που άπτονται της επαγγελματικής σας ταυτότητας. Να θυμάστε ότι οι πληροφορίες του προφίλ σας που είναι ορατές σε όλους είναι στοιχεία στα οποία θα έχει πρόσβαση ένας πιθανός εργοδότης άρα πρέπει να δώσετε την απαραίτητη προσοχή. Είναι πολύ πιθανό ότι ένας εργοδότης θα αναζητήσει το προφίλ σας, επομένως, φροντίστε να αποφύγετε αμφιλεγόμενα σχόλια ή φωτογραφίες που ίσως βλάψουν την επαγγελματική εικόνα που θέλετε να εμφανίσετε. Ακόμα, όλο και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν το Facebook για να διαφημίσουν θέσεις εργασίας, προϊόντα ή τα νέα της εταιρείας, γενικότερα. Έχετε, λοιπόν, άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες που ίσως σας φανούν χρήσιμες σε μια ενδεχόμενη συνέντευξη ενώ δείχνετε ότι χρησιμοποιείτε το Facebook και για επαγγελματικούς σκοπούς. Τέλος, το Facebook είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να χτίσετε ένα αρχικό επαγγελματικό δίκτυο και να βρείτε ευκαιρίες απασχόλησης. Αν έχετε κάποιον γνωστό ή φίλο που εργάζεται στην εταιρεία στην οποία θα θέλατε να δουλέψετε, μη διστάσετε να ζητήσετε συμβουλές ή να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας.
  • LinkedIn
Το LinkedIn είναι από τα βασικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες. Ένα προφίλ στο LinkedIn αναζητάται από την πλειοψηφία των εργοδοτών ενώ προσφέρει τη δυνατότητα να αναφέρει κανείς λεπτομέρειες για την καριέρα του, που πιθανώς χρειάζεται να παραλειφθούν από το βιογραφικό σημείωμα. Επίσης, είναι η πρώτη επιλογή όταν κάποιος εργοδότης θέλει να μάθει περισσότερα για την εξειδίκευση και την εμπειρία ενός υποψηφίου. Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε ένα συμπέρασμα: όσο πιο ενημερωμένο είναι το προφίλ σας, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες πρόσληψής σας. Φροντίστε, λοιπόν, να το ανανεώνετε συχνά και, ταυτόχρονα, να ενισχύετε την εικόνα σας είτε μέσω του δικτύου επαφών σας είτε με τη δραστηριότητα που αναπτύσσετε. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να “ακολουθήσετε” τις εταιρείες στις οποίες φιλοδοξείτε να εργαστείτε, να γίνετε μέλος σε groups τα οποία είναι κοντά στα επαγγελματικά σας ενδιαφέροντα αλλά και να κάνετε προσωπικές αναρτήσεις εκφράζοντας άποψη σε θέματα της επιλογής σας.   Σε όποιο από τα παραπάνω μέσα κι αν αποφασίσετε να επενδύσετε, να έχετε υπόψη σας ότι είστε ό,τι προβάλλετε. Επομένως, τα social media μπορούν να γίνουν είτε σύμμαχος είτε εχθρός σας. Σημασία έχει να γνωρίζετε να τα διαχειρίζεστε σωστά και με τρόπο που αυξάνουν τις πιθανότητες σας για επιτυχή αναζήτηση εργασίας.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα