Προσαρμογή στην νέα δουλειά

Η εύρεση προσωπικού και η επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου για την θέση εργασίας που χειρίζεται ένας εργοδότης αποτελεί μια διαδικασία που απαιτεί οργάνωση και σύστημα.

Οι εργοδότες συνήθως επιθυμούν με την πρόσληψη ενός νέου εργαζομένου να δημιουργήσουν άμεσα προστιθέμενη αξία για την εταιρίας τους . Στις αρκετές περιπτώσεις όμως, μια τέτοια νοοτροπία έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με έρευνες, το πρώτο διάστημα απασχόλησης του νέου εργαζόμενου (το οποίο κυμαίνεται συνήθως μέχρι τρεις μήνες είναι καθοριστικής σημασίας, τόσο για πιθανή πρόωρη αποχώρηση, όσο και για τη μελλοντική ανάπτυξη της καριέρας του.

Πώς μπορείτε όμως εσείς ως εργοδότης να βοηθήσετε τον καινούριο εργαζόμενο σας να προσαρμοστεί και να αποδώσει;

  • Καταρχήν, κατά την πρώτη μέρα δουλειάς του νέου εργαζόμενου, προχωρήστε σε συστάσεις με το σύνολο των ήδη υπαρχόντων εργαζομένων, ειδικότερα με όσους πρόκειται να συνεργαστεί.
  • Για να βοηθήσετε το νέο εργαζόμενο να προσαρμοστεί πιο γρήγορα στο χώρο εργασίας και να μάθει πιο εύκολα ορίστε έναν άνθρωπο στον οποίο να μπορεί να απευθυνθεί για τυχόν απορίες.
  • Βοηθητικό, επίσης, για το νέο εργαζόμενο θα είναι να γνωρίσει και άλλους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους μέσα στο χώρο εργασίας . Με αυτόν τον τρόπο, θα νιώσει πιο άνετα και θα αναπτύξει με μεγαλύτερη ευκολία το δίκτυο του.
  • Μην περιμένετε ότι θα «τα μάθει» όλα από την πρώτη μέρα. Αφήστε του κάποιο χρονικό περιθώριο και μην του αναθέτετε πολλά καθήκοντα από την αρχή.
  • Επιπλέον, για να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση του καλό θα ήταν, κατά τις πρώτες μέρες της εργασίας του, να έχει κάποια μικρά επιτεύγματα και το αντίστοιχο θετικό feedback.

Τέλος, δώστε του τη δυνατότητα να μπορεί αν επικοινωνήσει μαζί σας για οποιοδήποτε προβληματισμό έχει σε σχέση με τη δουλειά του, όπως το αν πιστεύει ότι χρειάζεται επιπλέον εκπαίδευση.

Μην ξεχνάτε ότι η συγκεκριμένη διαδικασία έχει οφέλη, όχι μόνο για τον εργαζόμενο αλλά και για την ίδια την εταιρία γιατί ενισχύει την παραγωγικότητα, μειώνει τα ποσοστά των αποχωρήσεων και ενδυναμώνει την εταιρική κουλτούρα.

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα